אין היום מחקרים אשר מאששים זאת באופן וודאי, אבל ההנחה היא כי הקרינה המופצת מהסמארטפונים והמכשירים הסלולאריים עלולה לסכן את בריאותינו, ואפילו את חיינו. יש מה לעשות עם זה? דווקא כן. המדריך השלם להתמודדות עם קרינה מהסלולארי – לפניכם.

רמת הקרינה הנפלטת מכל מכשיר קיבלה את הכינוי המחמיא SAR – Specific Absorbtion Rate. הקרינה נמדדת ביחידות של w/Kg – וואט לקילוגרם.

רמות הקרינה של המכשירים השונים נמדדים על פי שני תקנים עולמיים למדד זה – התקן האירופאי והתקן האמריקאי. כל אחד מהתקנים מודד את הקרינה בצורה שונה.

רמות הקרינה שפולט כל סמארטפון או מכשיר סלולרי מדודות וידועות ליצרן המכשירים, אבל כשאנחנו משתמשים במכשיר הוא פולט רמות שונות של קרינה במצבים שונים. רמות הקרינה מושפעת מאופן החזקת המכשיר, מאיכות הקליטה במיקומו (זו הסיבה שלא מומלץ לשוחח בטלפון במעליות, בממ"דים ואפילו ברכב, ב"קוביות" סגורות מעין אלה רמות הקרינה המשודרת מן המכשירים עולה בשל הקושי בקליטה), ועוד.

כל מכשיר סלולרי המשווק בארץ מחוייב לציין את רמות הקרינה שלו על גבי האריזה באופן ברור. נציין, כי מרבית המכשירים הנמכרים כיום מפיצים רמות קרינה נמוכות מהמקסימום המותר על פי כל אחד מהתקנים המקובלים. באתר פורום החברות הסלולריות בישראל תוכלו לגלות בדיוק מהי רמת הקרינה של המכשיר שלכם, על פי התקן האירופאי וגם האמריקאי. רק בשביל לסבר את האוזן, רמת הקרינה של אייפון S4, הנחשב סמארטפון בעל רמות קרינה גבוהות, היא w/Kg 0.989 לפי התקן האירופאי ו – w/Kg 1.18 לפי התקן האמריקאי. סמסונג גלקסי s4 הוא בעל רמת קרינה של w/Kg 0.578 על פי התקן האירופאי, ו – w/Kg 1.553 לפי התקן האמריקאי.

נזכיר שוב, כי הקשר בין מחלות ממאירות כמו סרטן ומצבים בריאותיים אחרים עם קרינה עוד לא הוכח באופן וודאי, אם כי מחקרים שונים כמו גם גופים בריאותיים ממליצים לאמץ הרגלים של “זהירות מונעת”, עד שייאספו מספיק נתונים על מנת לוודא אם אכן רמות הקרינה מהסמארטפונים והטאבלטים שלנו מסוכנת לבריאות.