עולם הסמארטפונים מתאפיין במספר רב של מכשירים, דגמים ומאפיינים, כמו גם במגוון של מחירים. חלק מאיתנו נהנ להשתמש במכשירי דגל (כמו 2G LG, אייפון 5 ואייפון 6, גלקסי 4 וגלקסי 5, וכדומה), וחלק אחר דווקא מנסה ללכת על סמארטפון זול, למשל דרך ייבוא של סמארטפונים סיניים או רכישה מיד שנייה של מכשיר שכבר ראה ימים יפים יותר.

באמצע, בין אלה לאלה, נמצא “שוק הביניים”, שוק צרכני הסמארטפונים שאינו מתכוון לרכוש מכשיר חדש בסכום של 3,000 ש"ח כל כ – 18 חודשים, ומאידך, הוא גם אינו מתכוון להסתפק בסמארטפון סיני עם תמיכה מפוקפקת בעברית ואפשרות להוציא שיחות רק לאחר רצף פעולות מגוחך. מה מאפיין את שוק הביניים ואילו מכשירים קיימים עבורו? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

לשוק הביניים שייכים אלה מבינינו אשר מוכנים לוותר על התואר המפוקפק “הבעלים של סמארטפון שרכש אותו בדיוק כשהוא היה הכי יקר”, ומעוניינים לקבל מכשיר איכותי במחיר מופחת.

כל מכשירי שוק הביניים הם מכשירים המצויידים במאפייני חומרה ותוכנה פחותים ביחס למכשירי הדגל, ועם זאת, הם נותנים מענה מצויין למשתמשים הסטנדרטיים בשימוש בסמארטפון לשיחות, גלישה, ואחרים.

מחירי הסמארטפונים לשוק הביניים בדרך כלל עומדים על כ – 60 – 80% ממחירי מכשירי הדגל של אותה החברה.

כל חברה “רצינית” מחזיקה גם דגמים המיועדים לשוק הביניים. לדוגמה, סמסונג השיקה ממש לא מזמן את ה Galaxy Grand 2, שהוא בעל מסך גדול במיוחד (בגודל 5.25 אינץ’) ובאיכות תצוגה בינונית (עם רזולוציה של 720 פיקסלים), רמקול אחד מונופוני (אפשר לשמוע מוזיקה, אך איכות השמע בינונית), מצלמת 9 מגה-פיקסל לא רעה בכלל, ועוד. המכשיר מספק חוויית שימוש לא רעה, עם ממשק משתמש עדכני ומאפייני חומרה סבירים, ובמחיר נמוך – החל מ 1,500 ש"ח.

הסמארטפונים המיועדים לשוק הביניים מצויידים במרבים המקרים ברכיבי חומרה באיכות פחותה – מעבד בגירסה שלפני זו העדכנית ביותר, נפח זיכרון מופחת ביחס למכשיר הדגל, עדשת מצלמה באיכות פחותה, וכדומה. לכן, מכשירים אלה מתאימים בעיקר עבור אלה מבינינו אשר אינם “מכורים” לסמארטפון שלהם ומכירים כל מאפיין ופינה בו, ויותר עבור מי שמשתמש בסמארטפון בעיקר כמכשיר סלולרי, עם הטבות.