שאלת השאלות כשאתם נמצאים בשלב הבחירה של סמארטפון חדש, היא האם לבחור במכשיר מבוסס מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד, או האם לבחור במכשיר מבוסס מערכת הפעלה מסוג iOS. קשה לכם להחליט? כל הטיפים, העצות והשיקולים בבחירה, במאמר שלפניכם

מערכת ההפעלה המכונה iOS היא מערכת ההפעלה מבית אפל, והיא מאפיינת את המכשירים המיוצרים באפל בלבד (אייפונים ואייפדים). המערכת היא מערכת סגורה, והמשמעות היא שאי אפשר להוסיף אליה תכונות או מאפיינים, ואפילו אי אפשר להוסיף אפליקציות בחנות של המכשירים מבוססי iOS (ה – App Store) בלי שהמקצוענים של אפל אישרו אותה. מדובר במערכת בדוקה, יציבה ומהירה בצורה מפתיעה, שהיכולת שלכם לשנות בה משהו היא אפסית. כל האפליקציות שתוכלו להוריד אל המכשיר נבדקו והם לא יכולים לא לפגוע במכשיר ולא להאט משמעותית את פעולתו (אלא אם נשאר לכם מעט זיכרון פנוי). המכשירים המריצים מערכת הפעלה זו נחשבים ידידותיים וקלים מאוד ללימוד והסתגלות, אם כי ביחס למערכת ההפעלה מבוססת אנדרואיד, האפשרויות בהחלט מוגבלות.

הגיבוי של סמארטפונים וטאבלטים מבוססי iOS נעשה אך ורק למחשבים שבהם מותקנת תכנת iTunes ורק לאחר ביצוע Login למערכת עם שם המשתמש של בעל המכשיר והסיסמה המתאימה.

המערכת מתאימה במיוחד למי שעוד משתמש בטלפון שלו כטלפון, ונהנה ממאפייני הסמארטפון בלי “לחפור” עמוק מדי במאפייניו.

אנדרואיד היא מערכת ההפעלה מבית גוגל, בגירסה האחרונה נכון להיום – KitKat 4.4. מערכת ההפעלה מאפשרת, בדומה למערכות קוד פתוח שאנחנו מכירים מהאינטרנט, לבנות מעליה “סקינים” (Skins), ולאפשר מערכות הפעלה שונות ליצרניות הסמארטפונים השונים.

פרט לחברת אפל, כל שאר יצרניות הסמארטפונים היום משתמשות במערכת ההפעלה של גוגל. זה כולל את סמסונג, LG, סוני, ואחרים. המשמעות היא, שבחירה במערכת אנדרואיד תאפשר בחירה בין מגוון של מכשירי סמארטפון, על פי טעמך ומאפייני הסמארטפון המנצח עבורך.

מערכת ההפעלה של אנדרואיד היא מערכת הפעלה המאפשרת למשתמש לייצר שינויים מרחיקי לכת במכשיר, כולל גם להוריד אפליקציות שיודעות ממש לשנות את המכשיר (לטוב ולרע). בחנות האפליקציות של אנדרואיד (Google Play) ניתן למצוא כמויות אדירות של אפליקציות בכל נושא, האפליקציות אינן נבדקות בטרם הן מורשות לעלות לחנות האפליקציות, ואין ערובה לאיכותן.

את המכשיר ניתן לגבות אל המחשב באמצעות כבל USB מתאים ודפדפן קבצים. סינכרונים של תוכנה ניתן לעשות בשיטת FOTA, כלומר, ללא חיבור פיזי למחשב, או באמצעות כבל USB לאחר הורדת העדכון למחשב.

המערכת מהנה במיוחד כשאתם אוהבים לייצר לעצמכם סביבת עבודה אישית, ואתם לא חוששים “ללכלך את הידיים”, גם אם פה ושם נגרם נזק למערכת ועליכם לפנות לעזרה מטעם בעל מקצוע. המערכת יציבה פחות ממערכת iOS אבל האפשרויות בה רבות ומרחיקות לכת, וניתן באמת להשפיע על מאפייני המכשיר באופן עמוק.