לאחרונה סקרנו את רמות הקרינה השונות בסמארטפונים והמלצנו לכם לבדוק את רמת הקרינה בסמארטפון שלכם ולהעדיף סמארטפונים בעלי רמות קרינה נמוכות. כעת, אספנו בשבילכם המלצות וטיפים למזעור החשיפה לקרינה הנפלטת ממכשיריכם – לגזור ולשמור!

החזקה של הסמארטפון עליכם (למשל בכיס המכנסיים), הנחתו עליכם או החזקתו קרוב לגוף בזמן דיבור או גם בזמן משחק או גלישה (זה נכון, אגב, גם למחשב נייד) היא הרגל מסוכן שמומלץ להיגמל ממנו. נכון להניח את המכשיר במרחק של כ – 50 ס"מ מהגוף.

גם הנחת הסמארטפון בכיס המכנסיים, במיוחד הכיס הקדמי, אינה אופטימאלית. ישנו חשד שהקרינה הנפלטת מהמכשיר משפיע על איכות הזרע והפריון גם אצל גברים וגם אצל נשים. לכן, אנחנו ממליצים להסתובב עם הסמארטפונים והטאבלטים בתיק.

דבר ידוע הוא, שכאשר אנחנו משתמשים בסמארטפון לצורך דיבור הקרינה הנפלטת מהמכשיר “מטגנת” את האוזן ופנימה ממנה, ואולי משפיעה על המוח ואיברי הראש. הקרינה המופקת על ידי הסמארטפון בסמיכות לאוזן נמצאה כבר כקשורה להיווצרותם של גידולים סרטניים בראש, ושימוש באוזניה ישאיר אתכם חשופים רק לכ 10% מכמות הקרינה אליה תיחשפו בשיחה ללא דיבורית.

רמת הקרינה של הסמארטפון או הטאבלט שלכם גוברת ככל שאתם נמצאים במקום שממנו קשה יותר לקלוט אותות. לכן, ביצוע של שיחה מהמכונית, מהמעלית, מהממ"ד וממקומות סגורים מסכנת בעיקר את המשתמש, אבל גם את כל מי שנמצא קרוב אליו באותו החלל. הקפידו להשתמש בסמארטפון שלכם ממרחבים פתוחים בהם קליטת האות אינה בעייתית ואם מישהו מתקשר אליכם בדיוק כשאתם במעלית או ברכב, השתדלו לדחות את השיחה לזמן שבו תהיו במקום פחות מעודד חשיפה לקרינה.

אחרי שכבר שיניתם את מנהגי השימוש שלכם, לא יזיק שתצטיידו דווקא במכשיר סמארטפון (או טאבלט) הפולט כמויות פחותות של קרינה. כל מכשיר נבדק וידועה כמות הקרינה שהוא פולט בשימושים השונים. העדיפו שימוש במכשיר שעומד בתקן ופולט מינימום של קרינה.

גם המחשב הנייד, מכשירים חשמליים, הטלפון האלחוטי ואפילו תושבת הטלפון האלחוטי - כולם פולטים קרינה ויש להעדיף להתרחק מהם כשהם לא נמצאים בשימוש.