פריצת מכשירי סמארטפון מאפשרת הורדה של אפליקציות (גם אלה שנמכרות בתשלום בחנויות הסמארטפון) ללא תשלום, ומצד שני חופשת את המכשיר לסכנות וסיבוכים. איך פורצים אייפון? איך פורצים אנדרואיד? והאם כדאי לפרוץ מכשירים? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

הפריצה לאייפון מאפשרת לנו לנהל את המכשיר תוך ביטול חלק מן המגבלות המגיעות ביחד עם הסמארטפון מטעם אפל. אחת הסיבות המרכזיות לפריצת אייפון היא אפשרות להוריד אפליקציות רבות ללא תשלום, סיבה אחרת היא לאפשר לאייפון שנרכש דרך חברה אחת להפוך SimFree, כלומר, מתאים לעבודה מול כל רשתות הסלולר.

לאחר פריצת מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה IoS, תוכלו לגשת לחנות האפליקציות למכשירים פרוצים הנקראת סידיה, ולהוריד משם אפליקציות ללא תשלום, כאשר אותן אפליקציות ניתנות להורדה בחנות ה AppStore של אפל בתשלום.

תהליך הפריצה אינו מורכב אולם הוא מסוכן במידת מה, התקנה של קבצים לא נכונים עלולה לגרום למכשיר נזק זמני או אף קבוע ולהפריע את פעילותו.

חשוב לדעת, כי ברגע שהותקנה פירצה על המכשיר כל אחריות שיש לכם על המכשיר מבוטלת, הן מטעם היצרן והן מטעם חברת הסלולר.

הפריצה לאנדרואיד מכונה Root והיא מאפשרת גישה לקבצי המערכת של המכשיר. פריצה לאנדרואיד היא פחות שכיחה, מפני שממילא מרבית קבצי האנדרואיד הם חשופים וניתן לשלוט במאפיינים רבים של המכשיר, כמו גם חנות ה Google Play מכילה שפע של אפליקציות מכל סוג, לכל עניין, כך שלא תמיד שווה לעשות את המאמץ ולוותר על האחריות על מנת לפרוץ מכשיר שמריץ עליו את מערכת ההפעלה של אנדרואיד.

גם כאן, ישנם סיכונים בהתקנה של קבצים ממקורות לא אמינים או בהפרעה לתהליך הפריצה ו"תקיעת" המכשיר במצב Brick.

בשנת 2010 החליטה ארצות הברית כי פריצת מכשירי אייפון אינה נחשבת עבירה על החוק. גם כאן בארץ, תוכלו למצוא מעבדות ואנשי מקצוע שיפרצו עבורכם מכשירי אייפון ואייפד בעיקר (אם כי גם מכשירים מבוססי אנדרואיד) בצורה בטוחה ומושכלת. ביצוע הפריצה על ידי איש מקצוע יפחית את הסיכון לסיבוכים.