מתלבטים איזה טאבלט לקנות? כמה להשקיע? ואילו מאפיינים שלו באמת שווים תוספת תשלום? אילו טאבלטים אמינים ופונקציונאלים גם בטווח הארוך ואיזה טאבלט הוא האהוב ביותר בארץ? לפניכם – המדריך לרוכשי הטאבלט המתלבטים.

היום אפשר למצוא טאבלטים המריצים אחת משלוש מערכות הפעלה שונות – IoS (של אפל), אנדרואיד (מבית גוגל), או חלונות 8 (מבית מייקרוסופט).

כנראה שהפופולארית והאהובה ביותר היא מערכת ההפעלה הראשונה לטאבלטים – IoS, אם כי מערכת ההפעלה מבית גוגל, האנדרואיד (כיום בגירסה החדשה ביותר – אנדרויאד 4.4 או בשם החיבה שלה KitKat) צוברת תאוצה ללא ספק. מערכת ההפעלה מבית מייקרוסופט מדשדשת הרחק מאחור אולם מראה סימנים שתאפשר לייצר טאבלט שיחליף את המחשב האישי (כן כן, כזה שיכול להריץ את התוכנות שלכם ולא רק לספק פיתרון טוב לגלישה ברשת), מה שאולי יגרור מהפך בשוק הטאבלטים.

אפשר להשקיע בטאבלט סכום מינימאלי של 500 ש"ח, כשהשמיים הם הגבול. בשביל להיות הבעלים החדשים של טאבלט באיכות סבירה כנראה שתצטרכו להיפרד מכ – 2,000 – 3,000 ש"ח. אם מחיר הטאבלט הוא שיקול משמעותי עבורכם, תוכלו להיות הרפתקנים ולחפש טאבלט סיני שיספק את הסחורה אל תשכחו, שהטאבלט שלכם במקרה הטוב יתמוך באופן מלא באנגלית (תלוי כמה בזהירות תבחרו אותו), אבל בעברית כנראה שלא תצליחו לעבוד עליו.

בנוסף, תוכלו לבחור טאבלט מיד שניה, אבל לא תמיד אפשר לדעת על המכשיר כמה חבטות הוא כבר ספג, ולכן במקרה כזה חשוב להתרשם מהמכשיר באופן מדוקדק ומקיף, לבדוק שכל הפונקציות עובדות ולבחון את המכשיר ויזואלית באופן יסודי. אם אפשר לקבל חוות דעת של איש מקצוע או מעבדת תיקונים בתחום – בכלל טוב.

חשוב במיוחד עניין האחריות במכשירים עדינים כמו טאבלט. קחו בחשבון שרכישה של טאבלט בייבוא אישי מיצרן עלום או דרך יד שניה, משאירה אתכם ללא אחריות יצרן על המכשיר, כך שתוכלו רק לתקן אותו במימון עצמי במעבדת שירות פרטית. טאבלט חדש, לעומת זאת, צפוי להגיע עם אחריות של שנה אחת או יותר למגוון של תקלות חומרה ותוכנה.

אם אתם הולכים על טאבלט במחירים ממוצעים, ואתם יודעים שאתם מחפשים מערכת הפעלה מסוג IoS, אתם תבחרו בטאבלט מבית אפל. אם אתם מחפשים טאבלט שמריץ אנדרואיד – תוכלו לבחור מבין עשרות מכשירים בעלי ביצועים שונים ומאפיינים שונים. בין המאפיינים שכדאי לכם לשקול, חשוב שתדעו על הטאבלט החדש שלכם:

מה גודל המסך שלו? האם גודל זה נוח לכם? האם אתם מעדיפים מסך גדול או מכשיר קטן וקומפקטי עם מסך קטן יחסית?
מהי הרזולוציה שלו? כמה חד המסך? איך הוא מתפקד מחוץ לבית, באור חזק?
לכמה זמן הסוללה שלו אמורה להספיק?
כמה רגיש מסך המגע שלו? האם הוא מגיע עם סטילוס (עט לשימוש מעל מסך המגע)?
איך מאפייני המולטימדיה שלו ביחס לצרכים שלכם? איך המצלמה? יכולות הוידאו והשמע שלו?
כמה נוחה המקלדת שלו עבורכם? האם הוא מאפשר חיבור למקלדת פיזית?
האם ניתן להרחיב את הזיכרון שלו? האם זה משמעותי עבורכם?

כנראה שאין טאבלט אחד שאפשר להמליץ עליו בפה מלא – מגוון הטאבלטים הקיים בשוק הוא רב והוא מתאים למגוון של משתמשים עם צרכים שונים. על פי הצרכים, הציפיות והמחיר האפשרי מבחינתכם לשלם על הטאבלט החדש שלכם, תוכלו לבחור בדיוק את זה שמתאים לכם.