כשנחנך מכשיר דגל חדש, או כשאנחנו מרגישים שהגיע הזמן לשדרג, אנחנו בדרך כלל שוקעים עד צוואר בקריאת מאפיינים טכניים, מפרטים ועוד מיני נתונים שתכלס, אין לנו מושג לגביהם, כדי לנסות להבין מיהו המכשיר החדש שזה עתה נחנך. בשורה התחתונה, כנראה שרובינו לא יודעים בדיוק מה זה אומר סוללה של 2,100 מילי אמפר או 2,400 מילי אמפר (מה זה, עוד שתי קות עבודה? עוד יומיים עבודה?) או איזה מסך יותר טוב – full hd ברזולוציה נמוכה או זה שצפיפות הפיקצלים שלו גבוהה אבל הוא לא full HD וגם מה זה משנה כמה פיקסלים עדשת המצלמה, אם פתאום אנחנו שומעים על מצלמת 5 מגה-פיקסל שאיכות הצילום שלה מהגבוהות שראינו בגלל אלגוריתם עיבוד מידע חדשני?

בקיצור, אנחנו כאן לעשות קצת סדר במושגים המעורפלים של איכות המכשיר – ולנסות להבהיר מה חשוב ומה… פחות.

הספק הסוללה של הסמארטפון שלכם נמדד ב – MaH – מילי אמפר לשעה. צריכת הסוללה שונה בזמן שימוש, המתנה, ושיחה. מרבית הסמארטפונים בעלי סוללה של 2,000 מילי אמפר לשעה ומעלה, יצלחו בכבוד שימוש ממוצע לאורך יום אחד ואף יותר. ההבדל המשמעותי מבחינת צריכת סוללה מושפע גם מתכניות החיסכון האוטומטית של מכשירים המופעלות באופן אוטומטי כאשר הסוללה מתרוקנת.

היום, בעידן הפאבלטים, אם מה שבאמת חשוב לך הוא מסך גדול ואיכותי, נמליץ ללכת על פאבלט (שהוא פחות נוח לשיחה בדרך כלל) ולא על סמארטפון. גדלי המסך של הסמארטפונים היום נעים בין 4.7 אינץ’ ועד 6 אינץ’. אבל לא רק הגודל קובע – גם צפיפות הפיקסלים משמעותית. הרזולוציה היא נובעת מגודל המסך וצפיפות הפיקסלים. רזולוציית full HD היא רזולוצייה של 1,080 פיקסלים ומעלה.

חדות הצילום, השימוש והרווייה של צבעי התמונה, ויכולת המשחק והעיבוד עם תמונות שצולמו (במצלמה האחורית וגם במצלמת הסלפים השימושית) הם שונים משמעותית ממכשיר למכשיר, וכאן אנחנו ממליצים לקרוא ביקורות על מצלמות. אם אתם מאוד אוהבים לצלם, חשוב שתשקיעו זמן בבחינת איכויות המצלמות של המכשירים השונים, אם כי כל המכשירים שהושקו מבית חברות הסלולר החזקות בשנה וחצי האחרונות מספקים מענה מצויין לצילום לצרכי פיתוח או פרסום ברשת.