הסמארטפונים שכולנו רוכשים במיטב כספינו ואחר כך מסתובבים איתם בכל רגע (כן כן, גם בשירותים..) הם נפלאים. הם מאפשרים לנו לעבוד בכל רגע, לשחק במשחקי מחשב אידיוטיים כשאנחנו מחכים בתור, לשלוח לאמא תמונה כשהתינוק חייך בפעם הראשונה, לצלם סלפים של עצמינו ולהפיץ אותם בתפוצת נא"טו בתוך שניות – בקיצור, מי זוכר איך זה היה כאן בלעדיהם? החיסרון הגדול של המכשירים האלה הוא שהם עדינים. ולא רק זה, אלא שכשקורה להם משהו, ובגלל שקשה לנו להסתדר בלעדיהם, אז צריך לתקן אותם בדחיפות. מתי אפשר לתקן לבד? מתי כדאי לפנות למעבדה? איזה מעבדה בוחרים? ולאיזה מכשיר כדאי לעשות ביטוח?

האזורים הרגישים של הסמארטפונים הם המסך העדין (שבר או פיצוץ במסך הוא התקלה הכי שכיחה במכשירים), שקע הטעינה שנוטה לאסוף חלודה (בעיקר אם הוא חשוף לרטיבות או ללחות), כפתורי ההפעלה שמאבדים מיעילותם, והרמקול ששובק חיים אחרי כך וכך שימושים.

אם יש לכם ידיים טובות (ועדינות) יש תקלות שאתם יכולים אולי להתמודד איתן לבד. אם מדובר בלכלוך שהצטבר בחריצי הכפתורים, בקורוזיה בשקע הטעינה, וכדומה – ואפילו לעיתים בהחלפות חומרה, אצל מי שיש לו ניסיון בפירוק מכשירים עדינים כמו סמארטפונים. בבואכם להתנסות בתיקון המכשיר רק קחו בחשבון, שניסיון כושל לתקן את המכשיר עלול לייקר את התיקון המקצועי שלו, וגם שבמעבדות פרטיות יגבו מכם על פי זמן התיקון (גם עבור תיקונים פשוטים), ושם איש מקצוע יטפל במכשיר שלכם, שזה תמיד רצוי.

השוק היום מלא במעבדות לתיקוני סמארטפונים, חלקן אמינות, איכותיות ואפילו זולות, וחלקן יקרות או לא אמינות. הדרך להבדיל בין מעבדה למעבדה תלויה בהתרשמות האישית מרצינות העובדים בה. אם תוכלו להשיג המלצות אובייקטיביות מלקוחות, נפלא. אם לא – אתם מוזמנים להתרשם מאתר האינטרנט ובשיחה טלפונית מן העוסקים במלאכה. במהלך המשא ומתן וודאו את מחיר התיקון, הזמן המוערך לתיקון המכשיר,זמינות החלפים עבור התיקון והאם משתמשים בחלפים מקוריים או מחודשים, משומשים, ואחרים. נסו להתרשם מנסיון המעבדה בתיקוני מכשירים סלולאריים, מהוותק שלה וגם מהוותק של הבחור שיקבל את המכשיר שלכם בפועל.

אם רכשתם מכשיר דגל חדש במיוחד, אם יש לכם ילדים קטנים שידם בכל, אם אתם נוטים להפיל דברים או אם סגנון החיים שלכם הוא קופצני במיוחד – שווה לשקול ביטוח המכשיר במעבדה שתספק לו תיקונים לאורך תקופת הביטוח. במהלך הביטוח בידקו את העלות החודשית בהשוואה לעלות התיקונים הממוצעת עבור המכשיר שלכם, האם תצטרכו להביא ולהחזיר את המכשיר או שיש למעבדה שירות איסוף והחזרה של המכשיר, והתחייבות לחלפים מקוריים / לזמני תיקון.