מי שרכש מכשיר אייפון והתרגל אליו מוצא את עצמו בימים אלה כשל"יריבים" מבית גוגל ים של אפשרויות לבחירת מכשירים, והוא “תקוע” עם אפל, שעושה טובה פעם בשלוש שנים ומגוונת עם המכשירים, וגם זה בדרך כלל לא מסעיר. בזמן שמכשירי האייפון והאייפד הם מכשירים יציבים להפליא, באיכות ללא תחרות, רבים מאיתנו מרגישים שאנחנו בצד הנפסד – כשאלה שהתאהבו במכשירים מבוססי האנדרואיד משופעים בגאדג’טים, חידושים ואפשרויות, ואנחנו – עם מסך של ארבעה אינץ/ שעושה טובה כשהוא בקושי מיישר קו לחמישה. עם אפליקציות שרק המחמירים במפתחים הצליחו להעלות ל iTunes, ועם צפייה מרחוק של האח הגדול על כל מעשינו.

אלה מבינינו שמחליטים לשים סוף ולעבור למכשיר מבוסס אנדרואיד, צפויים לעבור תקופה לא קלה, במיוחד אם שיגרת היום שלהם ממש תלוייה במכשיר. הנה כמה עצות שאולי יקלו על המעבר.

קשה לדעת כיום איזו ממערכות הניהול היא פופולארית יותר, מפני שאנחנו רואים נותנים שונים מגיעים מאתרים עם אינטרסים שונים. בגדול, אפשר להגיד שהעולם נחלק לשניים, בערך 50-50, בין משתמשי ה IoS לבין משתמשי האנדרואיד. אין אחד עדיף על השני, הם פשוט שונים.

לפני שאנחנו צוללים לעולם של חוויית האנדרואיד החדשה, צריך להבין נקודה בסיסית יותר בנוגע לממשקי אנדרואיד ביחס לממשקי IoS.

ממשק הניהול IoS שאנחנו מכירים מהסמארטפונים והטאבלטים של אפל, הוא ממשק בלעדי לאפל, והוא כמובן לא ממשק בקוד פתוח. הממשקשמור מכל משמר,גם אפליקציות שרוצות לעלות ל iTunes עוברות תהליכי אישור קפדניים בטרם הן מאושרות להעלאה. לכן העבודה עם אייפון היא כמעט נטולת סיבוכים, חלקה ויעילה.

האנדרואיד, לעומת זאת, הוא סיפוראחר לגמרי. מדובר בממשק משתמש שבסיסו מבית גוגל, ועליו בדרך כלל מתקינות יצריות הסלולר השונות סקינים וממשקים עליונים המאפיינים את המכשירים שלהם. במערכת אנדרואיד כל אחד יכול לפתח אפליקציה ולהציע אותה להורדה, ובשל ריבוי המערכות, המכשירים, הרזולוציות והמאפיינים, קשה לדעת איך כל אפליקציה תרוץ בדיוק על המכשיר שלך. במילים אחרות – למכשירים מבית אנדרואיד יש פחות אבא ואמא שמעורבים בתפעול שלהם, ולכן תצטרכו כנראה יותר משאבי מערכת, תיתקלו פה ושם בבעיות ובתקלות (ככל שתורידו יותר אפליקציות כך יגדל הסיכוי שלכם להיבהל מאנדרואיד), ותידרשו לניהול יותר קפדני של משאבי המערכת.

יש לכם מכשיר מבוסס אנדרואיד? אתם מרוצים מהבחירה? דעו שתתרגלו לאופן העבודה השונה שלו ותנו לעצמכם זמן ללמוד בניחותא.
מכשירי אנדרואיד ניתנים לקונפיגורציה ברמות עמוקות הרבה יותר מהאייפון. אם משהו לא ניראה או לא עובד כמו שאתם רוצים – שנו את התצורה שלו. תוכלו לקבוע מאפיינים ייחודיים לעמוד הבית, להפעלת אפליקציות, למיקומי כפתורים, ועוד.
התרגלתם לאפליקציות? תתרגלו מחדש. לא כל האפליקציות שאתם מכירים מה – iTunes יעבדו היטב גם על האנדרואיד החדש שלכם. קחו את הזמן ללמוד, קבלו המלצות וקיראו ברשת על אפליקציות מוצלחות למכשיר שלכם.
התקינו אנטי וירוס. לא שזה קריטי, אם אתם לר גולשים באתרים מועדים או מורידים אפליקציות ממקור תמוה במיוחד, בדרך כלל לא תיתקלו בבעיות – ובכל זאת, לפעמים אתה פשוט לא יכול להיות בטוח מדי…
תיהנו מהגיוון – אם בחרתם מכשיר איכותי, כנראה תוכלו ללמוד ליהנות ממנו. זה תהליך לא קל, להשתחרר ממה שכבר מכירים ולהתמסר למציאות חדשה לגמרי, ועם זאת, אם תתנו לזה זמן אתם עשויים להפוך מהמשתמשים המכורים ביותר של אנדרואיד.