הגיע הזמן להחליף מכשיר? מתלבטים מה מציע השוק? מה הכי כדאי? מגוון הסמארטפונים בשוק הוא אדיר. איך תדעו מהו הסמארטפון הכי מתאים לכם? כמה טיפים חשובים לבחירת הסמארטפון הבא שלכם – במאמר שלפניכם

אתם יכולים לרכוש סמארטפון במחירים שונים, החל מ – 100$ לסמארטפון סיני שלא ברור מה הוא יודע לעשות, ו… השמיים הם הגבול. מכשירי הדגל של החברות השונות נמכרות סביב 2,500-3,000 ש"ח בדרך כלל, ומכשירים בני שנה (גם אם הם נרכשים חדשים בחנות) כבר עולים בערך 20% פחות. אם יצא מכשיר דגל חדש לחברה, המחיר צונח אף יותר. ככל שתשקיעו סכום קרוב יותר ל – 2,000 ש"ח או יותר, כנראה שתקבלו מכשיר אמין יותר, שיחזיק זמן רב יותר.

במיוחד אם התקציב שלכם מוגבל, חשוב שתדעו על מה אתם לא מוכנים לוותר. הנה כמה רעיונות:

מכשיר מהיר וחזק, בעל ליבה מרובעת ומעבד עוצמתי ומהיר
מערכת הפעלה – IoS או אנדרואיד
נפח זיכרון גדול, ואם אפשר גם אפשרות להרחבת זיכרון
מצלמה איכותית, עם הרבה פילטרים ואפשרויות הפעלה נוחות
סוללה שמחזיקה להמון זמן
מסך גדול וקריא
אפשרויות מדיה יעילות, כולל השמעת שירים וכדומה
ערכו רשימה עם המאפיינים החשובים לכם במכשיר. דעו על מה תוכלו להתפשר ומה ישפיע על רמת ההנאה שלכם מן המכשיר.

הסמארטפונים השונים מציעים מפרטים מגוונים, וכל אחד מהם חזק בתחומים אחרים. כשאתם מצויידים ברשימת המאפיינים החשובים לכם, זה הזמן לנבור קצת במאגרי מידע רלוונטיים באינטרנט, או להתייעץ עם איש מקצוע. מהו המכשיר שיענה בצורה הטובה ביותר על הדרישות שלכם? מהן היכולות של כל מכשיר? מהי, לדוגמה, איכות הצילום שלו? לכמה זמן מספיקה הסוללה שלו? וכדומה. הבחירה במכשיר תסתמך לא רק על המאפיינים כפי שפורסמו על ידי היצרן ומפורסמים באתרים רבים תחת מפרט המכשיר, אלא נמליץ לקרוא סקירות שיפרטו את טיב השימוש, נוחות האחזקה, השמע, וההפעלה של המכשיר, ומאפיינים חשובים אחרים שנכתבו על ידי משתמשים שניסו את המכשיר בפועל.

שימו לב, שמחיריהם של מכשירי סמארטפון חדשים ומשומשים משתנים עד כדי פי שתיים בין החנויות השונות. לאחר שבחרתם מכשיר, או מכשירים שעונים על דרישותיכם, חשוב לבצע סקר מחירים יעיל באינטרנט ומחוץ לה ולזהות את החנות המוכרת מכשיר איכותי, בעל ממשק בעברית, ועם אחריות, במחיר אטרקטיבי.