הנייד שלנו, מאז שהוא סמארטפון, כבר מזמן הפסיק להיות בעיקר טלפון. הוא לוח האירועים שלנו, היומן, המחשב הנייד, מערכת התזכורות, וכמובן – המצלמה. רובינו משתמשים באופן יומיומי (אם לא שעתי) במצלמת הסמארטפון, ומצלמה איכותית משפיעה על רמת ההנאה שלנו מהסמארטפון. אז, אם אתם נהנים לצלם סלפים ולהעלות לרשתות החברתיות, אם אתם מאלה שמצלמים את הילדים בלי הפסקה, או אם אתם נהנים ללכוד רגעים יפים במיוחד בחיים – הנה המדריך לרכישת סמארטפון שיצלם היטב…

אז זהו, שהשאלה הזו כבר לא ממש רלוונטית. לדוגמה, מרבית התחקירים בעולם בנוגע למצלמה הטובה ביותר בסמארטפון נותנים את הכתר היום לאייפון 6 – וראו זה פלא, המצלמה שלו מגיעה עם עדשה של 8 מגה-פיקסלים בלבד. איך, אם כן, הוא מגיע פעם אחרי פעם למקום הראשון? בזכות עדשת ספיר, פלאש ייחודי בסגנון TrueTone הייחודי למשפחת התפוח הנגוס, מצבי צילום ייחודיים כמו צילום פנורמי, הגדרת פנים, וייצוב אוטומטי, ועוד. גם צילום הוידאו של המכשיר הוא איכותי – P1080 בקצב של 30 פריימים לשנייה.

מכשירי הסמארטפון מצויידים בשתי מצלמות לכל הפחות – האחורית, הנחשבת איכותית ומושקעת יותר, והקדמית, מצלמת הסלפים, המגיעה בדרך כלל ללא פלאש ובעדשה איכותית פחות. כיום, מרבית העדשות הקדמיות הן של בסביבות ה – MP2.

זמן התגובה של המצלמות הוא משמעותי ללכידה של רגעים מדוייקים של אושר. אם הסמארטפון שלכם חושב – אפילו רק חצי שנייה, לפני שהקליק שלכם מייצר את הלכידה, התמונה שצילמתם היא לא זו שקיוויתם לצלם. מרבית הסמארטפונים היום מתגאים בזמן תגובה קצר (עד 5 מילי-שניות לצילום), ותוכלו לעזור למכשיר שלכם לשמור על זמן תגובה קצר אם:

תשמרו על זיכרון פנוי (לפחות 10% מסך הזיכרון של המכשיר)
תשמרו שרק אפליקציות שאתם צריכים כעת ירוצו, סיגרו אפליקציות שאתם לא משתמשים בהן ותחסכו זיכרון שימוש
תעדכנו גירסאות תוכנה מדי פעם.

עוד גורם משמעותי לכמות ההנאה שלכם מן המצלמה היא לעיתים קרובות רמת העיבוד שהמכשיר יאפשר לכם בצורה מובנה לתמונות. סמארטפונים כמו משפחת גלאקסי של סמסונג ידועים בכמות גדולה של פילטרים ואפשרויות עיבוד לתמונות, שילוב של אנימציה בתמונות, צילום ברצף ובחירה אוטומטית של התמונה הטובה ביותר, ועוד.

ניראה שמרבית הביקורות מהללות את האייפון 6 מבחינת איכות המצלמה. גם משפחת ה – G מבית LG (2G, 3G) מגיעה עם מצלמת MP13 איכותית ובעלת תוצאות מרהיבות, גם בתנאי תאורה לא אופטימאליים. משפחת הגלאקסי של סמסונג מצלמת תמונות מהירות, חדות ואיכותיות ומכילה שפע של אפשרויות עריכה וצילום מקוריים.