אם רכשת את הסמארטפון שלך מבית עסק מורשה, הוא כנראה הגיע אליך עם מערכת ההפעלה העדכנית ביותר שהייתה קיימת אז. אולם יצרנית המכשיר שלך (למשל אפל, LG, סמסונג) משיקה עדכוני גירסאות מדי פעם (בדרך כלל פעם בכמה חודשים), ובכל עדכון גירסה כלולים שיפורים, עדכוני אבטחה, תוספות וחיזוקים שכדאי שתתקין על המכשיר שלך. עדכון תוכנה למכשירים בהחלט יכול להיעשות בבית ובקלות, הנה מדריך קצר בנוגע לעדכון מערכת ההפעלה שלך לגירסה המתקדמת ביותר הקיימת.

למה לי לעדכן תכנה?

היצרניות של מכשירי הסמארטפון עמלות ללא הפסק על שיפור המכשירים שלהם, כי התחרות בין החברות היא תובענית במיוחד. לכן, צוותים גדולים של אנשי פיתוח בודקים, משפרים ומרחיבים את מערכת ההפעלה של כל יצרנית ומדי פעם משחררים גירסה חדשה או עדכון גירסה למכשירים השונים. השמירה על התקנת הגירסה העדכנית על המכשיר שלך תאפשר את ההנאה ממגוון הפיתוחים והעדכונים האחרונים, בטיחות מקסימלית בשימוש בתכנת המכשיר וגם התאמה מיטבית לאפליקציות החדשות.

מה זה עדכוני FOTA?

עדכוני FOTA – Firmware Over the Air, יאפשרו במכשירים תומכים לעדכן גירסה “מהאוויר”, כלומר, מבלי לחבר את המכשיר באמצעות כבל USB למחשב (ובמקרה של מכשירים מבית אפל, למחשב שעליו מותקנת תכנת iTunes, עם החשבון הרלוונטי זמין בה). העדכון נחשב זמין וקל יותר לביצוע, אם כי בעדכוני FOTA חשוב במיוחד לשים לב לקיום רשת WIFI זמינה ולמכשיר טעון מספיק, שלא ייכבה לכם באמצע העדכון ואז לכו תדעו איך יידלק מחדש, אם בכלל…

איך אני יודע אם אני צריך לעדכן תוכנה?

גם במכשירים מבוססי IoS וגם במכשירים מבוססי אנדרואיד, תמצאו התייחסות לגירסת התכנה המותקנת ופועלת כרגע במכשיר בתפריט הכללי ב"אודות הטלפון". מכשירים מבית אפל גם יודיעו לכם אם נדרש עדכון תוכנה. במכשירים אחרים (אנדרואיד, חלונות), תיאלצו לבדוק באינטרנט מהי הגירסה האחרונה הזמינה להורדה.

איך עושים את זה, בפועל?

אם רכשתם מכשיר מספק רשמי, תוכלו לבצע עדכוני FOTA – כלומר, עדכון גירסה ללא צורך לחבר את המכשיר פיזית למחשב. אם רכשתם את הסמארטפון שלכם מספק אחר, תבצעו עדכונים תוך חיבור הסמארטפון באמצעות כבל USB למחשב. בכל מקרה, הקפידו שיש לכם מספיק סוללה (לפחות 50%) וחיבור רציף לרשת לפני שאתם מתחילים בעדכון.

עדכון התוכנה יתבצע על ידי לחיצה על כפתור “עדכון” בתפריט האודות באיזור ההגדרות של המכשיר. העדכון לוקח בדרך כלל בין חמש לעשר דקות, ולאחריו המכשיר יבצע אתחול באופן אוטומטי.